سلامت کودکان

قاقالی‌های ممنوعه برای کوچولوها

1395/9/16 22:01
نویسنده : حسین
283 بازدید
اشتراک گذاری

برخی از کره بادام زمینی به بادام زمینی حساسیت شدید دارند
شاید خودتان هم ندانید که کودک‌تان به بادام‌زمینی حساسیت شدید دارد. حساسیت به این ماده، چیزی نیست که با آزمون و خطا بخواهید از آن با خبر شوید. شما تا زمانی که متخصص کودک‌تان اجازه نداده، نباید به او مغز بادام‌زمینی یا کره بادام‌زمینی بدهید. درست است که این کره بسیار مقوی و پرخاصیت است اما اگر فرزندتان به آن واکنش آلرژیک نشان دهد، سلامت و حتی جانش به شکل جدی تهدید می‌شود. حساسیت به بادام‌زمینی، یکی از شایع‌ترین حساسیت‌هاست و نباید احتمال وجود آن در کودک‌تان را هم نادیده بگیرید.
عسل برای کودکان زیر یک سال سم است
گرچه عسل برای بزرگسالان هزار و یک فایده دارد و در عین عضله‌سازی، باعث تقویت دستگاه گوارش و سیستم ایمنی بدن می‌شود، اما برای کودکان زیر یک سال می‌تواند سم باشد. متخصصان معتقدند در عسل یک میکروب زنده وجود دارد که تولید توکسین یا سم می‌کند و کودکان زیر یک سال توان هضم آن را ندارند، به‌همین دلیل کودکان زیر یک سال با مصرف عسل ممکن است دچار مسمومیت شوند و از پس هضم موادی که در عسل وجود دارد و بزرگسالان به راحتی هضمش می‌کنند، برنیایند.
کودک زیر یک سال توان هضم سفیده تخم‌مرغ را ندارد
اگر کودک‌تان مصرف موادغذایی در کنار شیر مادر یا شیرخشک را شروع کرده، احتمالا به توصیه متخصص یک روز در میان به او زرده تخم‌مرغ می‌دهید. اما تصور نکنید که اگر برای تقویت فرزندتان به او تخم‌مرغ کامل بدهید یا زرده و سفیده تخم‌مرغ را با هم در غذایش مخلوط کنید باعث وزن گرفتن و بالا رفتن توان بدنی‌اش می‌شوید. واقعیت این است که کودکان زیر یک سال، توان هضم پروتئینی که در سفیده تخم‌مرغ وجود دارد را ندارند و ممکن است واکنش‌های آلرژیکی نشان دهند. پس از توصیه متخصص فراتر نروید و تنها به او زرده تخم‌مرغ بدهید.

 

منبع: مجله اینترنتی برترین ها (مجله سیب سبز)

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)